سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبانت را به نرم گویی و سلام کردن، عادت بده، تا دوستانت فراوان شوند و دشمنانت اندک گردند . [امام علی علیه السلام]

در سالروز تولد تو ، به امید تولد دوباره خویشتن جشن می گیریم،تا شاید در این تولد مسرور بتوانیم زنجیرها را بگسلیم و تو را حاکم بگیریم .ای سایبان شوق!...بگذار با تو بگویم که ما زنجیری خویشتن گشته ایم و خود را با دست خویش بسته ایم.آیا امید تولدی هست؟! ای تولد بالغ تاریخ!....(تو می آیی –علی صفایی حائری)

بنده هم از طرف خودم میلاد حضرت حجت(عج) را به همه شما خوانندگان محترم وبلاگ سبحان تبریک عرض می کنم،شب نیمه شعبان جای شما خالی  مراسم احیاء و شب زنده داری کانون رهپویان وصال شیراز بودیم ، سخنران مراسم حاج آقای انجوی نژاد و مداح هم حاج حسین آقای مومنی بود،خوب حالا که چی اینا رو دارم اینجا می گم ، اصل عنوان کردن این قصه، که محض ریاست! اما هدفم اشاره به بخشی از صحبت های حاج آقای انجوی نژاد است. ایشون در بخشی از سخنرانی روایتی از کتاب شریف بحار الانوار علامه مجلسی نقل کردند،که شاید شنیدنش برای شما هم مثل من تازگی داشته باشه،البته اول بحث عنوان کنم که من خودم سلسله روایی حدیث مذکور رو تحقیق نکردم ، بنابراین صحت و سقم این حدیث رو از باب علم رجال نمی دونم ،اما روایت چی بود ،موضوع این روایت اولین و آخرین کسانی هستند که در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) به ایشان ایمان می آورند،ایشان بر اساس متن حدیث عنوان نمودند که اولین آنها عالمان و دانشمندان غربی و مسیحی هستند و آخرین آنها علمای شیعه....

حتما حسابی جا خوردید نه !در توضیح این حدیث هم عنوان کردند که نوع ایمان آوردن دانشمندان غیر اسلامی از جنس ایمان آوردن ساحران فرعون به حضرت موسی است بدین مفهوم که ساحران به دلیل احاطه بر علم سحر و جادو متوجه شدند که اژدها شدن چوب دستی حضرت موسی(ع)  جادو نیست بلکه ورای سحر و جادو است و عقب ماندن علمای شیعی در این روایت به دلیل بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم ادعای مطرح شده از زبان حضرت مهدی(عج) می باشد،یعنی مشغول بررسی نشانه های ظهور مثل خروج سفیانی و سید یمانی می گردند و بالاخره عقب می مانند!!!

این روایت بسیار سنگین و محل بحث است اگه دوستان محترم تحقیقی کردند و اطلاعاتی بدست آوردن خوشحال می شوم من هم بشنوم و در پایان مطلع زیبای شعر یکی از دوستان رو می نویسم که می گفت:

این جشن ها برای من آقا نمی شود                                    شب با چراغ عاریه فردا نمی شود

التماس دعا

لینک خبر مربوط به سخنرانی مذکور در سایت خبری رهپویان وصال شیراز



 
نوشته شده توسط : سبحان |  سه شنبه 89 مرداد 5  ساعت 6:15 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]