سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هر بدعت گذاری را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
    جوشش

بعد از مدتها  کتاب صراط مرحوم صفایی(عین-صاد) رو برای چندمین بار مرور می کردم دلم نیومد شما دوستان وبلاگی بی بهره بمونید، پیشنهاد می کنم که حتما این کتاب رو بخونید

***ما نمی توانیم به اتهام درون گرایی در سطح بمانیم و با پای دیگران راه برویم.

آنها که از درون نجوشیده اند از بیرون پر خواهند شد.

***آنها که خود را نکاشته اند و ریشه ها را از خاک بیرون برده اند،قراری نخواهند داشت.اما آنها که هماهنگند،چون درخت به فلاح ، به رویش،می رسند و آسمانها را در قلمرو خود می کشند و فرشته ها را میوه می دهند و بهره می رسانند.اصلها ثابت و فرعها فی السماء توتی اکلها کل حین ...اما آنها که ریشه پیدا کرده اند و به ثبات رسیده اند.هیچ طوفانی آنها را نمی لرزاند که وظیفه ها آنها را به امن رسانده وامان داده است.مثل کلمه طیبه...

***کسانی می توانندگرداننده باشند که در گردونه نباشند و کسانی می توانند از دنیا بهره بگیرند و بر دنیا حاکم باشند که از دنیا بزرگتر شده باشند و از دنیا بیرون آمده باشند...وگرنه کف موج، حاکم دریا نیست که بازیچه نسیم هاست...فجعلناهم غثاء...



 
نوشته شده توسط : سبحان |  سه شنبه 88 اسفند 25  ساعت 11:14 عصر 

ما عادت داریم خبر های بزرگ را تکذیب کنیم ودل ببندیم به خبر های کوچک ،به اینکه امروز چی ارزان شده ؟ یا در کدام اداره میز می دهند و یا ...

و علی مجبور می شود نفرینمان کند.چه نفرینی! خدایا من را از اینها بگیر.از این بالاتر نمی شود چیزی گفت.

مردمی که بودن او را نمی فهمند باید به نبودنش گرفتار شوند.....

اینها جملاتی بود که چهار سال پیش هنگام راه اندازی وبلاگ طرح تمهید در لوگوی وبلاگ کار کردیم و چیزی نگذشت که سایت تمهید جای خودش رو پیدا کرد و عملا وبلاگ رو به حاشیه برد اما سایت هم در حالی که از نظر تعداد بازدید کننده به حد قابل قبولی رسیده بود و معیار های فنی یک وبسایت مطرح رو دارا بود و از همه مهمتر مجالی برای گردهمآیی مجازی دوستان تمهیدی و ولایتی فراهم کرده بود بعد از گذشت 30ماه فعالیت به یکباره تعطیل شد.به دنبال آسیب شناسی و جستجوی مقصر برای تعطیلی سایت نمی گردم  اما هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست.... به هر حال چند وقتیه که عده ای از رفقا،ادعای همراهی می کنند و معتقدند که می تونن در فضای سایبری حرفی برای گفتن و ارائه داشته باشند و پی گیر راه اندازی یک وب سایت شدند.هر چند که بنده معتقدم که دوستان محترم من جو گیر شدند و در عمل اینکاره نیستند و این دست و پا زدن ها همه برای اینه که خودشون رو از دایره خواص بی خاصیت خارج کنند و وجدان درد خود را تسکین دهند.البته من این حداقل جنبش رو نیز مفید می دونم و امیدوارم که روزی برسه که این دوستان به پتانسیل بالای خودشون پی ببرند و خودشون رو به فعلیت برسونند.خوب دیگه روده درازی بسه .....

می خوایم با جمعی از تمهیدی ها یه سایت درست کنیم ، هر چه زودتر یه اسم پیشنهاد بدید .حتی الامکان به تمهید خیلی نزدیک باشه دومین های ir و com و net  و org  تمهید اشغال شده ، اسم جدید می خواهیم.لازم به ذکره که سایت جدید با بسیج دانشجویی ارتباط تشکیلاتی نداره ولی دوستان شورای سردبیری همه بسیجیند.
سیزدهم و چهاردهم اسفند یه همایش دو روزه ویژه طرح ولایتی ها در قم برگزار می شه هر کسی دوست داره بیاد ، ایمیلش رو بده تا دعوت نامه رو براش بفرستم



 
نوشته شده توسط : سبحان |  چهارشنبه 88 بهمن 14  ساعت 11:18 صبح 
    خاطره

کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم - که از همه تهوع آورتر بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت. !... چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم .

دکتر شریعتی



 
نوشته شده توسط : سبحان |  دوشنبه 88 دی 28  ساعت 10:51 عصر 

چند وقتی بود که منتظر اکران فیلم هرشب تنهایی ساخته رسول صدر عاملی بودم ، معتقدم  برای تماشای یک فیلم، اصول فکری و اندیشه های شخص کارگردان بسیار مهم است. یا به تعبیر دیگر همه فیلم ها ارزش دیدن رو ندارند و خط فکری تیم سازنده اثر، خاصه کارگردان عامل تعیین کننده ای برای دیدن فیلم است .

 شناخت خط فکری یک کارگردان چندان سخت نیست کافی یک نگاه اجمالی به ساخته های قبلی او بیندازیم.«رسول صدرعاملی» ساخت فیلم‌هایی چون رهایی، گلهای داوودی، پاییزان، دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه پانزده سال دارم و دیشب باباتو دیدم آیدا را در کارنامه هنری خود دارد.با توجه به اینکه سه تا ازاین فیلم ها رو دیده بودم علاقه زیادی به دیدن فیلم جدیدی از او نداشتم ، اما چه چیزی  باعث شد این فیلم رو برای دیدن انتخاب کنم .....

همه لوکیشن های فیلم در شهر مشهد و بیش از نیمی از اون در صحن و سرای مطهر حرم امام رضا (ع) فیلم برداری شده و حال و هوای خاصی رو به بیننده اثر می دهد.اول فکر می کردم که موضوع فیلم هم در مورد یکی از کرامات یا معجزات امام رضا (ع) است .اما هر چه دقت کردم جز تصاویر کلوز آپ بازیگر زن و مرد فیلم چیزی به چشم نمی آمد.اما وقتی خوب دقت  کردم به این نتیجه رسیدم که   موضوع مورد نظر کارگردان عشق و امید به زندگیه، که در سایه توسل به منبع فیض الهی یعنی امام، بدست می آید.

به هر حال فهمیدن این مطلب از طریق دیدن این فیلم خیلی خیلی سخت بود . 

 از اینکه صدا و سیما زیاد این فیلم رو تبلیغ می کنه ناراحت نشید چون این فیلم از تولیدات شبکه اول سیماست و صدا و سیما و به ویژه شبکه یک، حمایت ویژه‌ای از این فیلم می‌کنند.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  جمعه 88 دی 25  ساعت 6:48 عصر 

محضر مبارک مراد غایب خویش و نایب حاضر او عذر تقصیر می آوریم

آری ، مشکل از ماست که به انتظار نشسته ایم در حالیکه باید به انتظار بایستیم و قیام کنیم.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  دوشنبه 88 دی 7  ساعت 11:43 عصر 

 

 

شرمنده ایم که با روضه های تو زنده ایم



 
نوشته شده توسط : سبحان |  سه شنبه 88 دی 1  ساعت 9:54 عصر 

بیستم آذر ماه سالگرد شهادت شهید عبدالحسین دستغیب ، امام جمعه شهید شهر شیراز است، نگاهی کوتاه به نظرات این شهید بزرگوار پیرامون حضرت امام و ولایت فقیه  خالی از لطف نیست.
شهید دستغیب نمونه ای کامل از ولایت پذیری بود و علاقه عجیبی به حضرت امام رحمه الله داشت.جمله معروف «بی عشق خمینی رحمه الله نتوان عاشق مهدی علیه السلام شد»از سخنان او می باشد. در سخنان خود، عارفانه می فرمود:«من اطاع الخمینی فقد اطاع الله» هر کس از خمینی رحمه الله پیروی کند ، از خدا پیروی کرده است.همسرشان می گوید :«هرگاه حاج آقا با امام امت دیدار داشتند ،در بازگشت بیش از حد خوشحال و شاداب بودندو همواره خود را موظف می دانستند که سخنان ایشان را از صدا و سیما بشنوند و یادداشت کنند و در سخنرانی های خود ،محور سخن قرار دهند.درباره دیدار با امام (ره) می فرمودند:من در محضر امام یارای سخن گفتن ندارم.ایشان به یکی از نمایندگان شیراز فرموده بود:«پسر جان!باید باورت شود که حضرت امام،نائب امام زمان علیه السلام است،احترام به امام ،احترام به امام زمان علیه السلام است. می خواهی عزت پیدا کنی،عزت در پیروی از امام است»همان گونه که نسبت به امام ورهبری تولی داشت،از هر عنصر مخالف امام نیز به شدت تبری می جست.هم چنانکه می فرمود:«هنگامی که در مجلس خبرگان قانون اساسی دیدم بنی صدر در رابطه با ولایت فقیه که اساس نظام جمهوری اسلامی است.آن هتاکی ها را کرد ،بر خود واجب دانستم به دفاع از ولایت فقیه برخیزم و مطالبی را از تریبون مجلس بیان دارم.»
 

« هر عمامه سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد لعنت خدا برش باد. تمام عمامه سرها همه باید مطیع،همه باید مطیع یک رهبر باشند، امام یکی نائب امام هم یکی،دیگری هیچ حق تقدم ندارد، همه باید فرمان ببرند،همه باید اطاعت کنند.بابا می شه امام دو تا باشد؟رهبر (یکی)،نائب امام هم باید یکی،والا اگر دو تا شد،این می گوید از این راه بیا،آن می گوید از این راه برو،کار نمی شود که، آن می گوید کاندید این باشد، این می گوید اون باشد، اینجوری که نتیجه گرفته نمی شود، این که میزان نیست.یک نفر میزان است،میزان یک نفر است.تعدادغلط است.حتی مکرر گفتم حسن و حسین، یکیشان امام بود.حسن امام حسین ماموم.هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود.تابع هر چه حسن بفرماید.دو تا امام نمی شود، دو تا نائب امام هم غلط است.دو تا رهبر غلط است.رهبر یکی که آن هم معین است.........وای به ملتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد،هلاک است هلاک است.

فرازی از جملات شهید محراب، شهید آیت الله دستغیب



 
نوشته شده توسط : سبحان |  شنبه 88 آذر 21  ساعت 4:53 عصر 
این یادداشت رو از حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) می فرستم.انشاالله شب و روز عرفه در مشهد دعاگوی همه دوستان خواهم بود.فرستادن یک پست از حرم مطهر امام رضا (ع) هم تجربه جدیدی بود که حال و هوای خاص خودش رو داشت. 

 
نوشته شده توسط : سبحان |  پنج شنبه 88 آذر 5  ساعت 12:17 عصر 

از پاسخ من معلمان آشفتند

از حنجره شان هر چه در آمد گفتند

اما به خدا هنوز من معتقدم

از جاذبه تو سیب ها می افتند



 
نوشته شده توسط : سبحان |  یکشنبه 88 آذر 1  ساعت 8:14 عصر 

توی این اوضاع و احوال بعد از انتخابات بعضی از دشمنان انقلاب و ولایت، وقتی آب رو گل آلود دیدند به فکر ماهی گرفتن افتادند و آرزوها و خواسته ها و دشمنی هایی رو که سالیان دراز مخفی نگه داشته بودند، رو کردند و به خوبی از فرصتی که به مدد ساده لوحی سران جریان اغتشاش سبز ، براشون ایجاد شده بود استفاه کردند و شروع به ایجاد  شبهه در جامعه نمودند .یکی از شهرهایی که سران جریان اغتشاش برای اون برنامه ریزی کرده بودند ، سومین شهر حرم اهل بیت ، شیراز بود.دعوای انتخاباتی در این شهر بیشتر بهانه ای شد برای برخی از خواص، که علم مخالفت با ولایت فقیه رو بلند کنند و شبهات زیادی رو در ذهن جوانان مومن و انقلابی شیراز ایجاد کنند.یکی از این شبهات، شبهه معروف و نخ نما شده قیاس ولی فقیه با حضرت رسول (ص)  بود که برای برخی از دوستان ایجاد سووال کرد.جهت رفع این شبهه توجه شما رو به قسمت هایی از کتاب ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره) جلب می کنم.   

اگر فرد لایقى که داراى این دو خصلت (علم به قانون الهی و عدالت ) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتى را که حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا مى‏باشد؛ و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند.

این توهم که اختیارات حکومتى رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت امیر (ع) بود، یا اختیارات حکومتى حضرت امیر (ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل‏ حضرت رسول اکرم (ص) بیش از همه عالم است؛ و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است؛ لکن زیادى فضایل معنوى اختیارات حکومتى را افزایش نمى‏دهد. همان اختیارات و ولایتى که حضرت رسول و دیگر ائمه، صلوات اللَّه علیهم، در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را براى حکومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معینى نیست، روى عنوانِ «عالم عادل» است.

وقتى مى‏گوییم ولایتى را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غیبت، فقیه عادل دارد، براى هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اکرم (ص) است. زیرا اینجا صحبت از مقام نیست؛ بلکه صحبت از وظیفه است.

 «ولایت»، یعنى حکومت و اداره کشور و اجراى قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است؛ نه اینکه براى کسى شأن و مقام غیر عادى به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، «ولایت» مورد بحث، یعنى حکومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى که خیلى از افراد دارند، امتیاز نیست بلکه وظیفه‏اى خطیر است.(کتاب ولایت فقیه امام خمینی-صفحه 50)

پی نوشت ---------------------------------------------------

شهادت حضرت ابن الرضا ،جوادالائمه (ع) رو به همه پیروان ولی فقیه و امام زمان(عج) تسلیت عرض می کنم.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  سه شنبه 88 آبان 26  ساعت 12:57 عصر 
   1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]