سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان آدم را در خانه ای سکونت داد که وسائل زندگی اش فراوان [امام علی علیه السلام]

قبل از شروع این پست جا داره ، اعیاد فرخنده میلاد حضرت امام رضا (ع) ، حضرت فاطمه معصومه وروز بزرگداشت امین ولایت، حضرت امیر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ رو به همه دوستان ارجمند خودم تبریک بگم.

در ضمن از همه کسانی که در این فرصت به وبلاگ سر زدند و اظهار لطف کردند، تشکر می کنم و امیدوارم که عذر بنده رو بپذیرند.

راستش رو بخواهید حرف برای گفتن زیاده .موضوعاتی که برای هر کدوم از اونها میشه یه پست جداگانه نوشت و کلی بحث و تبادل نظر کرد.

اما موضوع این پست یادآوری خاطرات گذشته در طرح ولایت است، یادم می آد اون روزها یکی از سوالات اساسی بچه ها این بود که چرا این همه راجع به ولایت فقیه و اندیشه های سروش بحث می کنید ؟ چرا به توحید و نبوت و معاد نمی پردازید ؟ و سوالاتی از این دست .پاسخ اهالی طرح معمولا قانع کننده نبود و بچه ها رو توجیه نمی کرد . دوره شصت روزه طرح ولایت اساسا و در نهایت موقعی موفقیت آمیز تلقی می شد که فارغ التحصیلان دوره شبهه ایی در مورد اصل ولایت فقیه نداشته باشند و اگر هم شبهه ایی ایجاد بشه بتوانند پاسخ بدهند.بنابراین معرفت شناسی و انسان شناسی و غرب شناسی مقدمه ای میشد براثبات ولایت انبیای الهی و ائمه اطهار و در نهایت پذیرفتن الگوی اساسی ولایت مطلقه فقیه در جامعه.

اما این روزها ضرورت پرداختن به موضوعات اینچنینی رو بیش از پیش میشه در جامعه حس کرد و میشه با رجوع دوباره به یافته های اون دوره ،خط فکری جریانات فعال در حوزه های  سیاسی و اجتماعی رو مورد تحلیل قرار داد و به بصیرت مد نظر حضرت آقا دست پیدا کرد ، در روزگاری که نخبگان اسمی جامعه همه با شک و دو دلی گام بر میدارند و اساسا در تشخیص طرفین دعوا با مشکل اساسی مواجه هستند و حق و باطل آنچنان با هم عجین و آمیخته شده اند ، که یکی از مخالفین اصلی تئوری ولایت فقیه از تریبون ملی صدا و سیما به اثبات ولایت فقیه می پردازه و اذهان مشوش جامعه رو هاج واج و مبهوت اندیشه های التقاطی خودش نگه می داره ، جا داره که دوستانی که با چنین مسائلی آشنایی دارند به وظیفه خودشون عمل کنند و به روشنگری بپردازند.

این روزها صف آرایی مشخص تری نسبت به چند سال پیش در جامعه شکل گرفته و مخالفینی که بنا بر ضرورت نفاق خودشون رو پنهان می کردند امروز سیبل حملات خود رو کاملا مشخص کرده اند و در این شرایط موجود وظیفه دوستان مطلع بنده، آگاهی رسانی در حد توان خود است.

بذارید راحت تر بگم نظام شصت روز برای شما هزینه کرده تا شاید در روزگاری که نخبگان اسمی جامعه بنا به مصالحی فرار رو بر قرار ترجیح داده اند، شما از درون مردم و جامعه بلند شوید و با یاری خداوند کاری کنید که مرضی حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا قرار بگیره.

 

پی نوشت --------------------------------------------------------

دوستان زیادی از بنده آدرس آقای جهان بین رو سراغ گرفته بودند وبلاگ آینده انقلاب اسلامی متعلق به آقای جهان بین است.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  پنج شنبه 88 آبان 14  ساعت 12:28 صبح 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]