سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

کربلا معراج هر شام من است

این پیاله تا ابد جام من است

در کتاب عشق بازی با حسین

بعد بسم الله نام زینب است

میلاد عقیله بنی هاشم ، موثقه ،عارفه،عالمه،محدثه،فاضله،کامله،عابده آل علی(ع)،حضرت زینب کبری  (س) بر همه دوستدارانش گرامی باد.

صبح ازل طلیعه ایام زینب است

پاینده تا به شام ابد نام زینب است

در راه دین لباس شهامت چو دوختند

زیبنده آن لباس بر اندام زینب است



 
نوشته شده توسط : سبحان |  چهارشنبه 88 اردیبهشت 9  ساعت 10:57 عصر 

از امام علی (ع) پرسیدند عدل یا بخشش کدام یک برتر است، فرمودند:

عدالت ،هر چیزی را در جای خود می نهد ، در حالیکه بخشش آن را از جای خود خارج می سازد. عدالت تدبیر عمومی مردم است، در حالی که بخشش گروه خاصی را شامل است، پس عدالت شریف تر و برتر است.

نهج البلاغه حکمت 437

-----------------------------------------------

جامعه اسلامی با عدل و قسط است که قوام پیدا می کند .بدون عدل ،ممکن نیست.ولو همه ارزشهای مادی و ظاهری و دنیایی فراهم شود ،اگر عدالت نباشد،در حقیقت هیچ کاری انجام نشده است.

مقام معظم رهبری 10/8/83



 
نوشته شده توسط : سبحان |  پنج شنبه 88 اردیبهشت 3  ساعت 12:11 عصر 

«آن«امانت»که خدا بر زمین و آسمانها و کوهها عرضه کردو از برداشتنش سر باز زدند و انسان برداشت،همین است.نه عشق است و نه معرفت است و نه طاعت...«مسئولیت ساختن خویش»است. کاری که در ید قدرت خداوندی است، انسان خود به دست می گیرد!...»

برگرفته از کتاب هبوط – دکتر علی شریعتی



 
نوشته شده توسط : سبحان |  دوشنبه 88 فروردین 24  ساعت 6:35 عصر 

جای پارک ...

پس چون پیشانی بر خاک افتد، کار جهان به سرانجام می‌رسد و سفر آسمانی زمین به مقصد می‌انجامد و فُلک خلقت بر ساحل آرام ابدیت لنگر می‌اندازد ...
یکی از دوستان سید مرتضی آوینی نقل میکرد ، اون سالهایی که همراه با سید در نشریه سوره کار می کرده ،همکاری داشتند که زیاد به مسائل اعتقادی و مذهبی پایبند نبوده.فقط بطور کلی مسلمان بود ولی تکالیف دینی رو عمل نمی کرد.سید مرتضی همیشه با بلند شدن صدای اذان، سجاده اش رو توی اتاق کارش در سوره ،پهن می کرد و مشغول خواندن نماز می شد. توی اون لحظات فضای عجیبی تمام محل کار رو می گرفت و همه همکار ها  تحت تاثیر  لحن آسمانی سید مرتضی قرار می گرفتند ، یک رو شاهد بودم که اون همکارمون که ذکر خیرش شد ، موقع نماز کنار سید مرتضی نشسته و زار زار گریه می کنه و به شدت از فضای فروتنانه نماز آقا سید متاثر شده و بعد از نماز مدتی با آقا سید هم کلام شد. بعد از شهادت سید مرتضی اون همکارمون رو پیدا کردم و ازش خواستم که ماجرا رو برام شرح بده، اون آقا می گفت که اون روز به حال سید غبطه خوردم و از اینکه بعد ار یک عمر نام مسلمانی رو یدک کشیدن تا حالا در مقابل خدا سجده نکرده و نماز نخوندم برای آقا مرتضی اعتراف کردم ، بهش گفتم سید جان من وقتی حال شمار رو دیدم از خودم خجالت کشیدم و حالا نمی دونم باید چی کار کنم. سید مرتضی لبخند همیشگی روی  لبهاش ظاهر شد و گفت  من هم بعضی روزها که از محل کارم با ماشین  خارج می شم موقع نماز و شنیدن صدای اذان توی خیابان و ترافیک جا می مونم ، خیلی دنبال جای پارک می گردم ولی خوب، خیلی مواقع هم میشه که جای پارک گیر نمی آورم و به نماز نمی رسم ، شما هم تا حالا حتما جای پارک گیر نیاورده ای ، اگه یه جای پارک مناسب پیدا کنی حتما به نماز و عبادتت هم می رسی .
ارمغانی که انسان از بهشت با خود به عالم دنیا آورده‌است، جاذبه‌ای فطری است که او را از درون به سوی بهشت و آنچه بهشتی است می‌کشاند، انسان فطرتاً‌ در جست و جوی بهشت است، همان بهشتی که از آنجا هبوط کرده‌است و جاذبه‌های درونی او  به سوی عالمی متعادل، زیبا و جاودانه از همین‌جا ناشی می‌شود.
فکر نمی کنم برخورد شهیدآوینی رو بشه با اصول حاکم بر جامعه شناسی تربیتی امروز دنیا تطبیق داد ، شما چی فکر می کنید؟ ، اگه به جای شهید آوینی بودید چه بر خوردی می کردید ؟
به قول خود شهیدآوینی :
آدم‌ها دو گونه‌اند : آنان که با عقلشان می‌زیند و دیگرانی که زیستنشان با دل است چه بسیارند آنان و چه قلیلند اینان. چه سهل است آن گونه زیستن و چه دشوار است این گونه بودن. بهشت ارزانی عقل اندیشان باد.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  چهارشنبه 88 فروردین 19  ساعت 8:34 صبح 

عید ملت مستضعف روزیست که مستکبرین دفن شوند.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  جمعه 87 اسفند 30  ساعت 12:20 عصر 

هرسال ماه اسفند که فرا می رسه، حال و هوای عجیبی پیدا می کنم ، انگار بطور غیر ارادی  ذهن و روحم از من می خوان که جسمم رو در اختیار اونا بزارم تا با خودشون همراه کنن ، مغناطیسی وجودم رو فرا می گیره و جاذبه ای عظیم همه رفتارهای من رو متاثر از خودش می کنه، حکایت اسفند ماه برای من ، حکایت خاطراتی است که غایت آرزوها و آرمان های مقطعی از زندگیم رو تشکیل می ده. طعم اردوهای راهیان نور برای همه اونهایی که تجربش کردند، اونقدر شیرین هست که تا مدتها این شیرینی رو فراموش نمی کنند و بعضی ها هم مثل من هنوز ذائقه خودشون رو با خاطرات اون اردوها شیرین نگه می دارن.

نمی دونم تا حالا با رمل های فکه حرف زدید یا نه ؟ تا حالا با ساختمون های بلند و تو در توی پادگان دو کوهه قرار گذاشتید یا نه ؟ تا حالا روی خاکهای ترک خورده طلاییه سر به سجده گذاشتید ؟ تا حالا کنار اروند روضه بی آبی سقا رو زمزمه کردید ؟ و خیلی چیزای دیگه که لذت اونا فقط با تجربه کردنش به دست میآد.

نسئل الله منازل الشهداء



 
نوشته شده توسط : سبحان |  شنبه 87 اسفند 24  ساعت 12:55 صبح 
<      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]