سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که با رازگویی طولانی اش، همدم عارفان گشت و لباس دوستی اش را بر تن ترسیدگان پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]

چند وقتی بود که منتظر اکران فیلم هرشب تنهایی ساخته رسول صدر عاملی بودم ، معتقدم  برای تماشای یک فیلم، اصول فکری و اندیشه های شخص کارگردان بسیار مهم است. یا به تعبیر دیگر همه فیلم ها ارزش دیدن رو ندارند و خط فکری تیم سازنده اثر، خاصه کارگردان عامل تعیین کننده ای برای دیدن فیلم است .

 شناخت خط فکری یک کارگردان چندان سخت نیست کافی یک نگاه اجمالی به ساخته های قبلی او بیندازیم.«رسول صدرعاملی» ساخت فیلم‌هایی چون رهایی، گلهای داوودی، پاییزان، دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه پانزده سال دارم و دیشب باباتو دیدم آیدا را در کارنامه هنری خود دارد.با توجه به اینکه سه تا ازاین فیلم ها رو دیده بودم علاقه زیادی به دیدن فیلم جدیدی از او نداشتم ، اما چه چیزی  باعث شد این فیلم رو برای دیدن انتخاب کنم .....

همه لوکیشن های فیلم در شهر مشهد و بیش از نیمی از اون در صحن و سرای مطهر حرم امام رضا (ع) فیلم برداری شده و حال و هوای خاصی رو به بیننده اثر می دهد.اول فکر می کردم که موضوع فیلم هم در مورد یکی از کرامات یا معجزات امام رضا (ع) است .اما هر چه دقت کردم جز تصاویر کلوز آپ بازیگر زن و مرد فیلم چیزی به چشم نمی آمد.اما وقتی خوب دقت  کردم به این نتیجه رسیدم که   موضوع مورد نظر کارگردان عشق و امید به زندگیه، که در سایه توسل به منبع فیض الهی یعنی امام، بدست می آید.

به هر حال فهمیدن این مطلب از طریق دیدن این فیلم خیلی خیلی سخت بود . 

 از اینکه صدا و سیما زیاد این فیلم رو تبلیغ می کنه ناراحت نشید چون این فیلم از تولیدات شبکه اول سیماست و صدا و سیما و به ویژه شبکه یک، حمایت ویژه‌ای از این فیلم می‌کنند.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  جمعه 88 دی 25  ساعت 6:48 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]