سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، تباه کردن مال، پرسش بسیار، و قیل و قال را دوست ندارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

توی این اوضاع و احوال بعد از انتخابات بعضی از دشمنان انقلاب و ولایت، وقتی آب رو گل آلود دیدند به فکر ماهی گرفتن افتادند و آرزوها و خواسته ها و دشمنی هایی رو که سالیان دراز مخفی نگه داشته بودند، رو کردند و به خوبی از فرصتی که به مدد ساده لوحی سران جریان اغتشاش سبز ، براشون ایجاد شده بود استفاه کردند و شروع به ایجاد  شبهه در جامعه نمودند .یکی از شهرهایی که سران جریان اغتشاش برای اون برنامه ریزی کرده بودند ، سومین شهر حرم اهل بیت ، شیراز بود.دعوای انتخاباتی در این شهر بیشتر بهانه ای شد برای برخی از خواص، که علم مخالفت با ولایت فقیه رو بلند کنند و شبهات زیادی رو در ذهن جوانان مومن و انقلابی شیراز ایجاد کنند.یکی از این شبهات، شبهه معروف و نخ نما شده قیاس ولی فقیه با حضرت رسول (ص)  بود که برای برخی از دوستان ایجاد سووال کرد.جهت رفع این شبهه توجه شما رو به قسمت هایی از کتاب ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره) جلب می کنم.   

اگر فرد لایقى که داراى این دو خصلت (علم به قانون الهی و عدالت ) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتى را که حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا مى‏باشد؛ و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند.

این توهم که اختیارات حکومتى رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت امیر (ع) بود، یا اختیارات حکومتى حضرت امیر (ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل‏ حضرت رسول اکرم (ص) بیش از همه عالم است؛ و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است؛ لکن زیادى فضایل معنوى اختیارات حکومتى را افزایش نمى‏دهد. همان اختیارات و ولایتى که حضرت رسول و دیگر ائمه، صلوات اللَّه علیهم، در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را براى حکومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معینى نیست، روى عنوانِ «عالم عادل» است.

وقتى مى‏گوییم ولایتى را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غیبت، فقیه عادل دارد، براى هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اکرم (ص) است. زیرا اینجا صحبت از مقام نیست؛ بلکه صحبت از وظیفه است.

 «ولایت»، یعنى حکومت و اداره کشور و اجراى قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است؛ نه اینکه براى کسى شأن و مقام غیر عادى به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، «ولایت» مورد بحث، یعنى حکومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى که خیلى از افراد دارند، امتیاز نیست بلکه وظیفه‏اى خطیر است.(کتاب ولایت فقیه امام خمینی-صفحه 50)

پی نوشت ---------------------------------------------------

شهادت حضرت ابن الرضا ،جوادالائمه (ع) رو به همه پیروان ولی فقیه و امام زمان(عج) تسلیت عرض می کنم.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  سه شنبه 88 آبان 26  ساعت 12:57 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]